V průběhu celého týdne jsme pracovali v jednotlivých učebních koutcích a plnili jsme řadu zajímavých úkolů. Vše souviselo s Vánocemi, rodinou a nám blízkými.
NA ČEM JSME SPOLEČNĚ PRACOVALI?
CO VŠECHNO JSME BĚHEM TÝDNE ZAŽILI?
Koukněte.... :-)
V MATEMATICE jsme nejdříve pro konkrétní rodiny museli postavit dům, a ten musel být postaven podle daného stavebního plánu :-) Nebo jsme se stali malými architekty, staviteli a zase jsme postavili stavbu MY, kterou jsme museli správně pro další stavitele zaznamenat.
..mnohdy bylo velmi důležité o tom společně diskutovat, neboť každý měl představu o konkrétní stavbě zcela jinou.
..průběžná kontrola stavby a jednotlivých záznamů je také nedílnou součástí práce každého stavitele. :-) I s tím jsme si poradili.
...řešení některých úloh jsme sdíleli s dalšími a opět jsme si vysvětlovali své konkrétní stavební záměry. Jakmile byly domy postaveny řešili jsme úlohy v prostředí RODINY.
Kdyby Vás cokoliv k jednotlivých prostředím zajímalo, ve kterých jsme se v rámci učebního koutku MATEMATIKY pohybovali, můžete navštívit dané odkazy:
V ČESKÉM JAZYCE jsme se nejprve pustili do čtení různých textů, ve kterých jsme se dozvěděli o tom, jak Vánoce vypadali například u pana Josefa Lady nebo jak vypadají Vánoce i v jiných zemích. Následně jsme dané texty porovnávali a hledali jsme shody a rozdíly. Někteří se pouštěli do porovnávání s vlastní podobou Vánoc.
Čtvrťáci se po práci s textem o tradičním vánočních zvycích pustili do "lovce lidí", kdy ve jménu lovce Pampaliniho se snažili vyhodnotit, jaké tradiční zvyky spolužáci znají či přímo doma dodržují.
Jedním z tradičním zvykem Vánoc bylo a mnohdy ještě je i posílání vánočních pozdravů. Rozhodli jsme se tuto "naši" tradici dodržet i v letošním roce a opět jsme se společně pustili do psaní vánočních pozdravů. Nejprve jsme si však pověděli něco o historii a podobě vánočních pozdravů. Někteří z nás vůbec netušili, jak to vlastně dříve bylo. Bylo to pro ně velké překvapení. :-)
Následovalo objasnění a vysvětlení důvodu správného psaní adres, vymezení role adresáta a odesílatele apod. No a potom už jen společně vyrazit k nejbližší poštovní schránce. :-)
Abychom zavzpomínali i na malé dubánky, posílali jsem dubánčí vánoční pozdravy.
Kdyby jste chtěli vědět, jak pohlednice vypadají, můžete se podívat přímo do e-shopu.
V koutku POKUSŮ A OBJEVŮ jsme si nejprve museli vytvořit rodokmen rodiny a k ní i následné otázky, úlohy pro ostatní v souvislosti s příbuzenskými vztahy jednotlivých členů rodin. Byla to poměrně velká legrace, tedy aspoň pro nás ano. :-)
Následovalo prostření vánočního stolu pro konkrétní rodinu.
Museli jsme si uvědomit, kam se dává příbor, sklenička, ubrousek, talíř. Někteří jsme se ještě pustili do dekorací a doladění celkového dojmu z prostřeného stolu.
..někteří nevydrželi a dokonce i usedli k vánočnímu stolu. :-)
V ATELIÉRU jsme pracovali na návrzích vánočních pohlednic. Nejprve jsme si na internetu vyhledali podoby různých pohlednic. Diskutovali jsme o tom, kterému se jaké pohlednice líbí a proč.
Poznávali jsme tzv. "ladovky" a dozvěděli jsme se také o tom, že mnozí vánoční pohlednice považují za svou sběratelskou vášeň.
Žádné komentáře:
Okomentovat