neděle 30. dubna 2017

NENÍ DOPIS JAKO DOPIS - aneb práce s ranním dopisem

Náš ranní dopis není dopis, který házíte do poštovních schránek, a na který se lepí poštovní známka. Dita nám každé ráno píše ranní dopis na tabuli. Jsou i dny, kdy máme tu možnost napsat dopis MY. A vzhledem k tomu, že máme jasnou představu o tom, jak se vlastně dopis píše, nečiní nám to žádné potíže.
Dopisem, který je napsán na tabuli, pokračujeme po ranním společném sdílení v práci. Formou dopisu si vždy uvědomíme, co je vlastně za den, měsíc a mnohdy i roční období. Po jeho přečtení se dozvíme řadu důležitých informací, které jsou spojeny s naší následnou společnou činností. Součástí dopisu jsou i různé tajenky, křížovky a šifry, problémové úlohy. Současně si pomocí dopisu zopakujeme například i probírané učivo ....doplňujeme slova i písmena, počítáme písmena ve slovech, určujeme pozici hlásek nebo určujeme druhy jednotlivých vět a počet slov, ze kterých se věty skládají.

A JAK TO VŠECHNO PROBÍHÁ?
JAK SE S RANNÍM DOPISEM PRACUJE?
BAVÍ NÁS TO?

...odpovědí jsou níže vložené fotografie, které Vám snad za nás odpoví! :-)



Takhle vypadá naše společná práce s ranním dopisem. Respektujeme aktivitu všech a snažíme se společně dojít k jednotlivým řešením. Kooperujeme, snažíme se být ostatním oporou a vytváříme si tak vzájemně bezpečné prostředí.






PO PRÁCI S RANNÍM DOPISEM SE POUŠTÍME DO SPOLEČNÉ PRÁCE. ....

Po práci s ranním dopisem následuje společné učení v různých předmětech, jako je například matematika, český jazyk, prvouka, a to formou různých aktivit. Buď pracuje každý z nás samostatně nebo pracujeme ve dvojicích či skupinách. Zadaná práce je odstupňována tak, že jsou úkoly řazeny vždy podle obtížnosti. Všichni pracujeme na společném zadání. Pokud se stane, že je někdo se svou prací hotov dříve, je pro něho připravena řada dalších doplnujcích úkolů, aktivit v souladu s probíraným učivem. Každý z nás má na svou práci dostatečné množství času. Při práci využíváme jedno ze třídních pravidel, a to pravidlo TŘÍ. Pravidlo spočívá v tom, že pokud si někdo z nás neví s úkolem rady, může se obrátit o radu na své tři spolužáky. Pokud ani tato pomoc je pro nás nedostačující, obracíme se na Ditu, které nás každého individuálně provede celým úkolem a pomocí návodných otázek to nakonec zvládneme. :-)
Pokud máme zrovna tematický týden, navazuje po společné práci práce v centrech aktivit, neboli v učebních koutcích. O nich třeba zase někdy příště! :-)









Žádné komentáře:

Okomentovat