Tento týden jsme opět pečovali o svá těla i o své "duchy" (jako to děláme každým rokem), neboť VE ZDRAVÉM TĚLE ZDRAVÝ DUCH.
JAK JSME TOM SE SVÝM TĚLEM?
CO NA TO ŘÍKÁ NÁŠ "DUCH"?
A CO JSME VLASTNĚ CELÝ TÝDEN DĚLALI?
..no .. tak o tom další článek... :-) stačí se jen podívat a možná v mnohém i inspirovat... :-)
Když jsme spolu ve škole, každé ráno si v tomto týdnu společně zacvičíme v blízkém parku u naší školy. Musíme přiznat, že nás to docela baví. Je to fajn, když si můžeme každé ráno společně zacvičit. Někdy nás svou přítomností podpoří i nějaký tatínek nebo maminka. :-)
No a když nejsme ve škole, tak se to snažíme realizovat doma.
Někdo na balkóně, někdo doma v pokojíčku nebo také v blízkosti domu, v parku..
Nic nás nemůže odradit, o svého ducha rádi pečujeme..
Cvičením to však nekončí, pohyb je součástí našeho života..
Někdo dokonce cvičí i při psaní úkolů... :-)
Jojo, když už zdravý duch, tak se vším všudy, co?!
K tomu, abychom se dobře pohybovali, potřebujeme mít také vhodné oblečení a obuv a tento týden byl trochu i o našich botách. Ano, není nutné se zase tolik divit, nemáte ani ponětí o tom, co všechno boty o člověku poví. Podívali jsme se do svých botníků a už to začalo.. :-)
Jestlipak znáte rčení: Kde mě bota tlačí?
Pokud váháte, můžete kouknout třeba sem...
Pokusili jsme se dokončit tyto věty:
Rčení..Kde mě bota tlačí vyjadřuje ________________ .
Bota může tlačit z ___________________ .
Mě by mohla bota tlačit ______________________ .
A co na to MY? ..třeba..
KDE MĚ BOTA TLAČÍ vyjadřuje ...
-že tam mám své nedostatky a chyby
-že člověk ví o svých nedostatcích
-každý sám nejlépe ví, co mu jde a co mu nejde a v čem se cítí dobře
-vlastní nedostatky
-že je já vím o svých chybách...
BOTA MŮŽE TLAČIT...
-z lenosti
-z českého jazyku
-z více důvodů
-z angličtiny
-z velkého sebevědomí...
MĚ BY MOHLA BOTA TLAČIT ...
-z málo pohybu
-vzadu, protože mi roste noha
-vědomostí
-kdy mi nejde násobilka, nebo když je ve škole na mě velký tlak
-z angličtiny
-z nedostatku věnování se učivu...
Následně jsme se podívali do svých botníků. Vybrali jsme si nějakou zajímavou botu, pozorně jsme si ji prohlédli a zamysleli jsme se nad tím, v čem je tak zajímavá a jedinečná a především nad tím, co by o nás naše bota vyprávěla... No, tak to bylo něco... Zkuste si to také! .-)
Znáte příběh o domácích skřítcích?
Tento jsme také neznali, proto jsme si ho poslechli.
Vy můžete udělat totéž...
Potom jsme se pustili do psaní pětilístků a návrhu zajímavých bot.
Stali se z nás takoví malí skřítci pomocníčci.. :-)
Nezapomínáme ani na své přátele, na knihy...
Snažíme se s nimi být v kontaktu a poctivě zaznamenávat všechen náš společný čas. :-) ČTENÁŘSKÉ METRY jenom rostou... :-)
Stejně tak jsme průběžně v tomto týdnu zaznamenávali počet kilometrů,
které jsme buď ušli nebo ujeli na kole, popřípadě i absolvovali "po svých"...
-práce s daty (jejich záznam, souhrnné údaje..)
Když už se tak hezky hýbeme, nebylo by možná od věci, trochu blíže se podívat i na své tělo, na jeho jednotlivé části i konkrétní soustavy. Tentokrát to bylo o kosterní soustavě. U některých i více podrobněji o soustavě svalové, oběhové... A to nejen tím, že jsme pracovali s informacemi v učebnicích, ale především také pro to, že jsme pozorovali sami sebe. :-)
Kosťa Rosťa....
..části lidského těla..
Záznamy z vlastního pozorování..
Vlastní pozorování však nebylo jen o nás, ale je nutné plnit i průběžné úkoly, které byly zadány již na samotném začátku. Těmi bylo klíčení fazolí a jejich sázení...
Musíme nyní sdílet s Vámi i to, jak se jim vlastně u nás daří. :-)
..průběžně zaznamenáváme svá pozorování...
Jeden z dalších průběžných úkolů, na kterém pracujeme vždy,
i když chodíme všichni do školy, je DENÍK POZNÁNÍ.
A nyní je nutné plnit řadu jarních úkolů, než se nám zase jaro promění v léto.. :-)
Vyrážíme tedy za zážitky i poznáním tam, kam nám to nyní situace dovolí..
..za někým přilétne příroda téměř až domů.. :-)
..někdo pozoruje průběžně (což neunikne oku vnímavého čtenáře všech příspěvků)
i své přírodní okolí z balkónu.. A tohle všechno může třeba vidět... :-)
Vidíte to také?
Není však týden, abychom také nemuseli usednout k počítači nebo k pracovním sešitů, písankám a podobně. I tady je nutné vydržet. Buď pracujeme sami nebo máme společné a individuální online konzultace. Prostě jsme téměř na sebe "virtuálně napojeni.." :-) Ačkoliv nám velmi chybí ona realita, přirozenost, přesto jsme všichni rádi za to, že máme možnost se vidět, slyšet nebo si psát prostřednictvím různých komunikačních kanálů, které jsou nám k dispozici.
Probírané učivo si můžeme procvičovat pomocí různých návodných videí.. a mnohé z nás to upřímně baví. Je to zase něco jiného, co máme nyní možnost vyzkoušet.
Učíme se doma ...
..ale i venku..
počítáme, píšeme...prostě to, co bychom i jinak dělali ve škole..
Ve škole bychom třeba také někteří pracovali na tvorbě tvrzení k přečtenému textu. Tak proč ne i teď?! Nic nám v tom přeci nebrání... V rámci učiva vlastivědy se někteří z nás pustili do tvorby takových tvrzení a ....
...i do pravěkého tance, neboť i zde to "voní" pohybem.
Nemyslíte? Tak koukněte! :-)
Možná to pro Vás bude taková inspirace, že se do něj pustíme hned i sami doma..
Možná to nyní nebude sousedům divné, neboť to budou považovat za to,
že na to v těchto dnech máte vlastně i nárok! :-)
Nyní možná pro některé z Vás krátké vysvětlení toho,
proč tu tak průběžně blázníme s těmi želvami. :-)
Každý školní rok máme určité téma, které nás provází celým rokem. V minulém roce to byla CESTA ŽELVY a u nás ve třídě se dokonce dvě želvy příjemně zabydlely.
Nakonec jsme jim dali jména BLAŽENA a SPORTOVEC.
Tato cesta měla však další zastaveníčka i v jiných domovech, neboť se poměrně rozšířil tzv. "ŽELVÍ KLUB" a u někoho doma se najednou nějaké tyto želví potvůrky objevily. :-) Průběžně sdílíme vzájemně jejich další život. Nejen těch třídních, ale i těch, které mají ostatní již doma...
Tak tady máte zrovna jednu "hvězdu" z klubu.
ŽELVA, o kterou se stará JULIE...
...a ŽELVA, o kterou se stará LAURA, která už ty své "holky" vypustila také ven. :-)
A na závěr takové MALÉ OKÉNKO do našich životů, neboť si možná myslíte, že nám na nic jiného nezbývá čas, ....než jen na školu a zase školu ..., ale to se mýlíte.
Dokonce jsme schopni vytvářet i určité hodnoty. :-)
..třeba budovat jezírko..
..pečovat o včely..
..a nebo se některým postarat i o jejich bydlení... :-)
No...musíte uznat, že "netradiční učební skupina"
musí dělat netradiční věci! :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat