úterý 21. dubna 2020

UČÍME SE DOMA - aneb Jak to u nás vypadá? 5_VE ZDRAVÉM TĚLE ZDRAVÝ DUCH

Ačkoliv jsme každý někde jinde, přesto máme řadu společného. :-) Ačkoliv jsem každý někde jinde, přesto pracujeme na stejných úkolech, jen podle svých potřeb, možností, dovedností i schopností. Jsme totiž jedineční a jsme na to patřičně hrdí! :-)

Tento týden jsme opět pečovali o svá těla i o své "duchy" (jako to děláme každým rokem), neboť VE ZDRAVÉM TĚLE ZDRAVÝ DUCH

JAK JSME TOM SE SVÝM TĚLEM?
CO NA TO ŘÍKÁ NÁŠ "DUCH"?
A CO JSME VLASTNĚ CELÝ TÝDEN DĚLALI?

..no .. tak o tom další článek... :-) stačí se jen podívat a možná v mnohém i inspirovat... :-)


Když jsme spolu ve škole, každé ráno si v tomto týdnu společně zacvičíme v blízkém parku u naší školy. Musíme přiznat, že nás to docela baví. Je to fajn, když si můžeme každé ráno společně zacvičit. Někdy nás svou přítomností podpoří i nějaký tatínek nebo maminka. :-)




No a když nejsme ve škole, tak se to snažíme realizovat doma. 
Někdo na balkóně, někdo doma v pokojíčku nebo také v blízkosti domu, v parku.. 
Nic nás nemůže odradit, o svého ducha rádi pečujeme..







Cvičením to však nekončí, pohyb je součástí našeho života..






Někdo dokonce cvičí i při psaní úkolů... :-)
Jojo, když už zdravý duch, tak se vším všudy, co?!


K tomu, abychom se dobře pohybovali, potřebujeme mít také vhodné oblečení a obuv a tento týden byl trochu i o našich botách. Ano, není nutné se zase tolik divit, nemáte ani ponětí o tom, co všechno boty o člověku poví. Podívali jsme se do svých botníků a už to začalo.. :-)

Jestlipak znáte rčení: Kde mě bota tlačí?
Pokud váháte, můžete kouknout třeba sem...

Pokusili jsme se dokončit tyto věty:

Rčení..Kde mě bota tlačí vyjadřuje ________________ .
Bota může tlačit z ___________________ .
Mě by mohla bota tlačit ______________________ .

A co na to MY? ..třeba..
KDE MĚ BOTA TLAČÍ vyjadřuje ...
-že tam mám své nedostatky a chyby
-že člověk ví o svých nedostatcích
-každý sám nejlépe ví, co mu jde a co mu nejde a v čem se cítí dobře
-vlastní nedostatky
-že je já vím o svých chybách...

BOTA MŮŽE TLAČIT...
-z lenosti
-z českého jazyku
-z více důvodů
-z angličtiny
-z velkého sebevědomí...

MĚ BY MOHLA BOTA TLAČIT ...
-z málo pohybu
-vzadu, protože mi roste noha
-vědomostí
-kdy mi nejde násobilka, nebo když je ve škole na mě velký tlak
-z angličtiny
-z nedostatku věnování se učivu...

Následně jsme se podívali do svých botníků. Vybrali jsme si nějakou zajímavou botu, pozorně jsme si ji prohlédli a zamysleli jsme se nad tím, v čem je tak zajímavá a jedinečná a především nad tím, co by o nás naše bota vyprávěla... No, tak to bylo něco... Zkuste si to také! .-)








Znáte příběh o domácích skřítcích? 
Tento jsme také neznali, proto jsme si ho poslechli. 
Vy můžete udělat totéž...

 Potom jsme se pustili do psaní pětilístků a návrhu zajímavých bot. 
Stali se z nás takoví malí skřítci pomocníčci.. :-)






Nezapomínáme ani na své přátele, na knihy...
Snažíme se s nimi být v kontaktu a poctivě zaznamenávat všechen náš společný čas. :-) ČTENÁŘSKÉ METRY jenom rostou... :-)




Stejně tak jsme průběžně v tomto týdnu zaznamenávali počet kilometrů, 
které jsme buď ušli nebo ujeli na kole, popřípadě i absolvovali "po svých"...
-práce s daty (jejich záznam, souhrnné údaje..)






Když už se tak hezky hýbeme, nebylo by možná od věci, trochu blíže se podívat i na své tělo, na jeho jednotlivé části i konkrétní soustavy. Tentokrát to bylo o kosterní soustavě. U některých i více podrobněji o soustavě svalové, oběhové... A to nejen tím, že jsme pracovali s informacemi v učebnicích, ale především také pro to, že jsme pozorovali sami sebe. :-)

Kosťa Rosťa....






..části lidského těla..



Záznamy z vlastního pozorování..

Vlastní pozorování však nebylo jen o nás, ale je nutné plnit i průběžné úkoly, které byly zadány již na samotném začátku. Těmi bylo klíčení fazolí a jejich sázení...
Musíme nyní sdílet s Vámi i to, jak se jim vlastně u nás daří. :-)



..průběžně zaznamenáváme svá pozorování...

Jeden z dalších průběžných úkolů, na kterém pracujeme vždy, 
i když chodíme všichni do školy, je DENÍK POZNÁNÍ. 
A nyní je nutné plnit řadu jarních úkolů, než se nám zase jaro promění v léto.. :-)
Vyrážíme tedy za zážitky i poznáním tam, kam nám to nyní situace dovolí..





..za někým přilétne příroda téměř až domů.. :-)


..někdo pozoruje průběžně (což neunikne oku vnímavého čtenáře všech příspěvků) 
i své přírodní okolí z balkónu.. A tohle všechno může třeba vidět... :-)
Vidíte to také?




Není však týden, abychom také nemuseli usednout k počítači nebo k pracovním sešitů, písankám a podobně. I tady je nutné vydržet. Buď pracujeme sami nebo máme společné a individuální online konzultace. Prostě jsme téměř na sebe "virtuálně napojeni.." :-) Ačkoliv nám velmi chybí ona realita, přirozenost, přesto jsme všichni rádi za to, že máme možnost se vidět, slyšet nebo si psát prostřednictvím různých komunikačních kanálů, které jsou nám k dispozici. 



Probírané učivo si můžeme procvičovat pomocí různých návodných videí.. a mnohé z nás to upřímně baví. Je to zase něco jiného, co máme nyní možnost vyzkoušet.



Učíme se doma ...

..ale i venku..

počítáme, píšeme...prostě to, co bychom i jinak dělali ve škole..







Ve škole bychom třeba také někteří pracovali na tvorbě tvrzení k přečtenému textu. Tak proč ne i teď?! Nic nám v tom přeci nebrání... V rámci učiva vlastivědy se někteří z nás pustili do tvorby takových tvrzení a ....


...i do pravěkého tance, neboť i zde to "voní" pohybem. 
Nemyslíte? Tak koukněte! :-)
Možná to pro Vás bude taková inspirace, že se do něj pustíme hned i sami doma..
Možná to nyní nebude sousedům divné, neboť to budou považovat za to, 
že na to v těchto dnech máte vlastně i nárok! :-)



Nyní možná pro některé z Vás krátké vysvětlení toho, 
proč tu tak průběžně blázníme s těmi želvami. :-)
Každý školní rok máme určité téma, které nás provází celým rokem. V minulém roce to byla CESTA ŽELVY a u nás ve třídě se dokonce dvě želvy příjemně zabydlely. 
Nakonec jsme jim dali jména BLAŽENA a SPORTOVEC.
Tato cesta měla však další zastaveníčka i v jiných domovech, neboť se poměrně rozšířil tzv. "ŽELVÍ KLUB" a u někoho doma se najednou nějaké tyto želví potvůrky objevily. :-) Průběžně sdílíme vzájemně jejich další život. Nejen těch třídních, ale i těch, které mají ostatní již doma...
Tak tady máte zrovna jednu "hvězdu" z klubu. 

ŽELVA, o kterou se stará JULIE...




...a ŽELVA, o kterou se stará LAURA, která už ty své "holky" vypustila také ven. :-)




A na závěr takové MALÉ OKÉNKO do našich životů, neboť si možná myslíte, že nám na nic jiného nezbývá čas, ....než jen na školu a zase školu ..., ale to se mýlíte. 
Dokonce jsme schopni vytvářet i určité hodnoty. :-)

..třeba budovat jezírko..


..pečovat o včely..

..a nebo se některým postarat i o jejich bydlení... :-)

No...musíte uznat, že "netradiční učební skupina
musí dělat netradiční věci! :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat