pátek 16. prosince 2016

KDYŽ PŘILETÍ BEDNOLETKA....

...TAK TO JE POTOM ZÁŽITEK.
ZNÁTE TAKÉ BEDNOLETKU?

BEDNOLETKA JE SOUČÁSTÍ NAŠÍ DOMÁCÍ PRÁCE. MNOZÍ Z VÁS SI ZŘEJMĚ NEDOVEDOU PŘEDSTAVIT, ŽE MŮŽE BÝT DOMÁCÍM ÚKOLEM "BEDNOLETKA". MÁTE ZŘEJMĚ JINÉ ZKUŠENOSTI, NEŽ MY. DOMÁCÍ PRÁCE NENÍ JEN O POČÍTÁNÍ, PSANÍ A ČTENÍ. MNOHDY JSOU ÚKOLY VÍCE TVOŘIVĚJŠÍ, KTERÉ VYŽADUJÍ VÍCE KREATIVITY, PŘEDSTAVIVOSTI, ZODPOVĚDNOSTI, PEČLIVOSTI A SCHOPNOSTI SI VEŠKERÉ ČINNOSTI NAPLÁNOVAT V RÁMCI CELÉHO PRACOVNÍHO TÝDNE. NEZBYTNÁ JE I SPOLUPRÁCI VŠECH ČLENŮ RODINY A NÁŠ SPOLEČNÝ ČAS!

JAK NAŠE BEDNOLETKY VYPADAJÍ?
CO VŠECHNO V NICH CESTOVALO DO ŠKOLY?
JAK JSME SI UŽILI SPOLEČNÉ SDÍLENÍ?
A CO VŠECHNO NÁM BEDNOLETKA UMOŽNÍ?


Bednoletka je krabice (většinou papírová), která vždy ukrývá plno pokladů, které se rozhodneme ostatním ukázat. Tento týden to byly poklady rodinné, jelikož jsme si ve škole i o rodině povídali. Pro naší Bednoletku to byla cesta první, a tak jsme museli usednout a Bednoletku vyrobit. Teď už bude na každém z nás, jak dlouho nám krabice naše cesty vydrží. :-)

JAK NAŠE BEDNOLETKY VYPADAJÍ?
Okamžik odtajnění rodinných pokladů, které přinesly do školy naše Bednoletky.




CO VŠECHNO V BEDNOLETKÁCH DO ŠKOLY CESTOVALO?
Bylo na každém z nás, jaký z rodinných pokladů do školy Bednoletka přinese. Nejvíce asi bylo fotek, které zachycují naše společné rodinné okamžiky, ať už to bylo doma, na dovolené nebo s dalšími příbuznými. Potom to byly různé mapy a plánky, výletníčky z cest, rostliny, mince, knihy, mušle, kamínky, těstoviny s kořením, vodní brýle, obrázky, medaile, botičky, dupačky, plyšové hračky, dortové svíčky a balónky, ale i rodinný poklad v podobě morčete. :-)

Nejprve každý vybral několik nejdůležitějších pokladů,
které ostatním představil a zdůvodnil, proč se o rodinný poklad jedná. 


 Ráchel zrovna mluví o medailých, které získala.


Vašek ostatním ukazuje svoje dupačky a obrázek domu, 
v jehož oknech se ukrývají fotografie členů jejich rodiny. 




Tady zrovna ostatní hádají, kde je ukrytá fotografie Vašíka. :-)


Vašík přinesl i náramek z porodnice. :-) a nezapomněl nám vysvětlit důvody toho, proč je náramek tak malinký. K tomu se hned přidal Vojta se svými malými botičkami, které zase ukrývala jeho Bednoletka. Všichni žasli nad tím, jak vlastně byli malincí. :-) Já už nad svými botičkami ani nežasnu, já už jen smutním. :)


První Vendův obrázek, kde se namaloval jako kosmonaut. :-) Stále prý ještě trvá velké přání, stát se KOSMONAUTEM. Tak držíme všichni palce. 


Jiný velký rodinný poklad byl Lindy. Byla a je to krásná kniha o vaření, kde jsou nejen fotografie Lindy, jejího bratříčka a maminky, ale i spousta jejích obrázků a zajímavých receptů. Domluvili jsme se, že některé rozhodně vyzkoušíme. :-)


JAK JSME SI UŽILI SPOLEČNÉ SDÍLENÍ?
Sdílení a odpovídaní na spoustu otázek bylo nekonečné a pokud by to šlo, možná bychom byli ve škole ještě teď. Bednoletky byly otevřené po celou přestávku, aby mohli nahlédnout i další. Někteří trávili nad Bednoletkami zbytek přestávky a prohlíželi si opatrně jejich obsahy.




Úsměvné bylo, když jsme někoho nemohli poznat na fotoggrafiích, když byl malinký. :-) Jsem na ně zvědavá, jak se poznají, až budou mít sraz po dvaceti letech. Řekla bych, že zajímavý bude i ten po deseti, jak je vidět. :-)

CO VŠAK BYLO VELKOU OTÁZKOU: "A DITO, CO BY BYLO VE TVÉ BEDNOLETCE?
NO, NEZBÝVÁ MI NIC JINÉHO, NEŽ NASTARTOVAT I TU SVOU A VYDAT SE S NÍ NA CESTU DO ŠKOLY. A JEN DOUFAT, ŽE MĚ NA FOTOGRAFIÍCH POZNAJÍ! :-)


A CO VŠECHNO NÁM BEDNOLETKA UMOŽNÍ?
Pokud jste dočetli až sem, jistě budete souhlasit s většinou sepsaných důvodů, 
proč i Bednoletka najde ve škole své místo:

-zamyšlení se nad významem rodiny, ale i nad tím, které společné chvíle jsou pro nás tím pokladem
(Co je naším společným pokladem? To, co je důležité pro ně, je i pro mě?)

-prožití společných chvil při plnění úkolu a zamyšlení se nad tím, které vzpomínky a chvíle jsou pro členy rodiny pokladem
(Mamka nebo taťka se mnou vzpomíná? Záleží jim na tom. Záleží jim na mně. 

-sebepoznání
(Takový jsem byl/a a takový/á jsem dnes. Co všechno dělám a kde jsem byl/a? Kdo nebo co je pro mě důležitý/é a proč? Co chci s ostatními sdílet?

-poznávání ostatních 
(co všechno rádi dělají, koho mají rádi, kde tráví společný čas, jaké jsou jejich vzpomínky a zážitky)

-nacházení společných nebo podobných zájmů, vzpomínek
(Možná jsme si neměli do této chvíle o čem povídat a nyní je to vlastně jinak. Je to správné, že si máme co říct?!)

-navázání nových vztahů v rámci skupiny 
(Vždyť všichni jsme vlastně fajn,ne?! Všichni jsme jedineční a měli bychom na to být i patřičně hrdí.)

-možnost povídat si a sdílet
(Je tak příjemné, že ostatní naslouchají tomu, co jim říkám a viditelně je to zajímá. Tak to je asi zajímám i JÁ! :-))

-Bednoletka zajímá i mou učitelku? I ona se zajímá o mě! Jsem pro ni asi důležitý/á!

MYSLÍTE SI, ŽE JE TO STÁLE MÁLO? MY NE! 
PRO NÁS TO BYLO VELMI PŘÍJEMNÉ SETKÁNÍ S BEDNOLETKOU
AŽ BUDE DALŠÍ, URČITĚ VÁM DÁME VĚDĚT.


















Žádné komentáře:

Okomentovat