úterý 17. května 2022

MĚSÍC ŠKOLNÍCH ZAHRAD - JARNÍ VÝPRAVA ZA POZNÁNÍM

 

Jak  nejlépe zahájit MĚSÍC ŠKOLNÍCH ZAHRAD, než JARNÍ VÝPRAVOU ZA POZNÁNÍM rostlin školní zahrady. 👍

Zároveň jsme se pustili do pravidelné péče o školní zahradu, obnovu smyslového chodníku, sázení dalších rostlin a v rámci domácí práce jsme se pustili do odpovědí na otázku: Kdo navštíví hmyzí hotel?

Jsme si vědomi toho, že péče o naši školní zahradu není jen v měsíci květnu. Zahrada potřebuje naši péči po celý rok. A stejně tak si ji po celý rok i užíváme. 😉👍

 JAK JSME SI SE VŠÍM PORADILI?

A CO VŠECHNO JSME VLASTNĚ DĚLALI?

 Třeba i pro vás se stane naše práce inspirací a zamyslíte se nad tím, jak a co nám a potažmo i vám může ŠKOLNÍ ZAHRADA nabídnout...

Jarní výprava za poznáním byla zaměřena na pozorování rostlin, určování částí jejich těla a především odtajnit vše, co se ukrývá v zemi. 😉

Někteří z nás byli totiž velmi překvapeni a nemohli věřit ani svým očím 👀, co všechno zem ukrývá. A co všechno patří rostlinám. Doposud totiž neměli možnost vidět rostlinu v celé její kráse.

Společně jsme si ujasnili, co nás čeká a jaký je cíl jarní výpravy.

 
Vše jsme si pozorně zapisovali do záznamových listů.

 
Následně jsme se rozdělili do skupin.

 
Jak jsme začali?
-určili jsme si skupinové role a ujasnili si jejich význam a v čem spočívají
-zamýšleli jsme se nad výzkumnými otázkami 
-jednu jsme si nakonec zapsali a stanovili hypotézu

...k potvrzení nebo vyvrácení naší hypotézy sloužila skupinová badatelská práce.




Například zjistit, jak vypadá MODŘENEC HROZNATÝ...

 

...nebo NARCIS ŽLUTÝ...


 
 ...tak to bylo fakt něco. 👀👍

Nemalým překvapením pro nás byla i SEDMIKRÁSKA OBECNÁ a PAMPELIŠKA LÉKAŘSKÁ.
Obzvlášť u pampelišky zvládnout vydloubnout celou rostlinu i s jejím kořenem, tak to bylo to největší, co jsme mohli na výpravě objevit. Většina z nás neměla vůbec ponětí, ,co ukrývá pampeliška pod zemí. A teprve, když se třeba její kořen přelomí, co to z něho najednou začné téct? 👀
 
Kde se to všechno bere?
 

 Vše jsme si pečlivě zaznamenali, 
abychom mohli následně sdílet i s ostatními skupinami.

 
Jakmile jsme zvládli práci skupinovou, 
mohli jsme se každý sám pustit do svého vlastního bádání. 
 



 
..samozřejmě i s potřebnou výbavou malého badatele...


 
V případě potřeby jsme sdíleli svá pozorování a ...
 

 ..mnohdy jsme se zabrali do práce natolik, 
že jsme zapomněli svá pozorování a zjistění zaznamenat.

 
Ti z nás, kteří měli k bádání k dispozici i telefon, připevnili si mobilní mikroskop k telefonu a měli možnost nejen pozorovat, ale zároveň i vyfotografovat to, co vidí... A věřte, mnohdy jsme žasli. 👀

Poznáte i VY, o jakou rostlinu se jedná?




 
Své záznamové listy jsme sdíleli v rámci celé učební skupiny 
a proběhlo i závěrečné hodnocení. 

 
Svých pozorování jsme využili i při výtvarné výchově, 
kdy jsme se pouštěli do kresby celých rostlin. 






 
Takhle nějak si představujeme zahradní skřítky. 👍😉



 
Na nejnáročnější chvíle především s ohledem na naši vzájemnou komunikaci teprve došlo. Při práci ve skupinách jsme se pouštěli do návrhu, kresby řezu hmyzího hotelu. A to bylo teprve něco.
 
Jak to bude všechno vypadat?
Budou tam i nějací hmyzáci?
Jak si rozdělíme práci?
Bude mít každý svůj vlastní prostor, na kterém bude pracovat? 
Bude někdo respektovat i můj názor?



 
...tak jako pochopíme mě už někdo? 😓




 
..no, zas taková pohodička to fakt nebyla... 😃

 
Naše domácí práce byla v tomto týdnu zaměřena 
na HMYZÍ HOTEL a jeho návštěvníky.



 
 Tohle je náš HMYZÍ HOTEL, který nestačí jen vybudovat, ale také o něj pravidelně pečovat. V jeho blízkosti jsme vybudovali i pítka pro hmyz. Nyní se ještě musíme postarat o doplnění některých jeho částí. Zřejmě se něco příliš zalíbilo ptáčkům a jiným malým "zlodějíčkům", kteří nám toho trochu i odcizili. 

 
A co na nás ještě čeká? 
 
MĚSÍC KVĚTEM - MĚSÍC ŠKOLNÍCH ZAHRAD 
nás v dalším týdnu zavedl k našemu smyslovému chodníku 
a zároveň k poznání našich smyslů, poznání celého smyslového ústrojí. 

 
 




Žádné komentáře:

Okomentovat