Jak nejlépe zahájit
MĚSÍC ŠKOLNÍCH ZAHRAD, než
JARNÍ VÝPRAVOU ZA POZNÁNÍM rostlin školní zahrady. 👍
Zároveň jsme se pustili do pravidelné péče o školní zahradu, obnovu smyslového chodníku, sázení dalších rostlin a v rámci domácí práce jsme se pustili do odpovědí na otázku: Kdo navštíví hmyzí hotel?
Jsme si vědomi toho, že péče o naši školní zahradu není jen v měsíci květnu. Zahrada potřebuje naši péči po celý rok. A stejně tak si ji po celý rok i užíváme. 😉👍
JAK JSME SI SE VŠÍM PORADILI?
A CO VŠECHNO JSME VLASTNĚ DĚLALI?
Třeba i pro vás se stane naše práce inspirací a zamyslíte se nad tím, jak a co nám a potažmo i vám může ŠKOLNÍ ZAHRADA nabídnout...
Jarní výprava za poznáním byla zaměřena na pozorování rostlin, určování částí jejich těla a především odtajnit vše, co se ukrývá v zemi. 😉
Někteří z nás byli totiž velmi překvapeni a nemohli věřit ani svým očím 👀, co všechno zem ukrývá. A co všechno patří rostlinám. Doposud totiž neměli možnost vidět rostlinu v celé její kráse.
Společně jsme si ujasnili, co nás čeká a jaký je cíl jarní výpravy.
Vše jsme si pozorně zapisovali do záznamových listů.
Následně jsme se rozdělili do skupin.
Jak jsme začali?
-určili jsme si skupinové role a ujasnili si jejich význam a v čem spočívají
-zamýšleli jsme se nad výzkumnými otázkami
-jednu jsme si nakonec zapsali a stanovili hypotézu
...k potvrzení nebo vyvrácení naší hypotézy sloužila skupinová badatelská práce.
Například zjistit, jak vypadá MODŘENEC HROZNATÝ...
...tak to bylo fakt něco. 👀👍
Nemalým překvapením pro nás byla i SEDMIKRÁSKA OBECNÁ a PAMPELIŠKA LÉKAŘSKÁ.
Obzvlášť u pampelišky zvládnout vydloubnout celou rostlinu i s jejím kořenem, tak to bylo to největší, co jsme mohli na výpravě objevit. Většina z nás neměla vůbec ponětí, ,co ukrývá pampeliška pod zemí. A teprve, když se třeba její kořen přelomí, co to z něho najednou začné téct? 👀
Kde se to všechno bere?
Vše jsme si pečlivě zaznamenali,
abychom mohli následně sdílet i s ostatními skupinami.
Jakmile jsme zvládli práci skupinovou,
mohli jsme se každý sám pustit do svého vlastního bádání.
..samozřejmě i s potřebnou výbavou malého badatele...
V případě potřeby jsme sdíleli svá pozorování a ...
..mnohdy jsme se zabrali do práce natolik,
že jsme zapomněli svá pozorování a zjistění zaznamenat.
Ti z nás, kteří měli k bádání k dispozici i telefon, připevnili si mobilní mikroskop k telefonu a měli možnost nejen pozorovat, ale zároveň i vyfotografovat to, co vidí... A věřte, mnohdy jsme žasli. 👀
Poznáte i VY, o jakou rostlinu se jedná?
Své záznamové listy jsme sdíleli v rámci celé učební skupiny
a proběhlo i závěrečné hodnocení.
Svých pozorování jsme využili i při výtvarné výchově,
kdy jsme se pouštěli do kresby celých rostlin.
Takhle nějak si představujeme zahradní skřítky. 👍😉
Na nejnáročnější chvíle především s ohledem na naši vzájemnou komunikaci teprve došlo. Při práci ve skupinách jsme se pouštěli do návrhu, kresby řezu hmyzího hotelu. A to bylo teprve něco.
Jak to bude všechno vypadat?
Budou tam i nějací hmyzáci?
Jak si rozdělíme práci?
Bude mít každý svůj vlastní prostor, na kterém bude pracovat?
Bude někdo respektovat i můj názor?
...tak jako pochopíme mě už někdo? 😓
..no, zas taková pohodička to fakt nebyla... 😃
Naše domácí práce byla v tomto týdnu zaměřena
na HMYZÍ HOTEL a jeho návštěvníky.
Tohle je náš HMYZÍ HOTEL, který nestačí jen vybudovat, ale také o něj pravidelně pečovat. V jeho blízkosti jsme vybudovali i pítka pro hmyz. Nyní se ještě musíme postarat o doplnění některých jeho částí. Zřejmě se něco příliš zalíbilo ptáčkům a jiným malým "zlodějíčkům", kteří nám toho trochu i odcizili.
A co na nás ještě čeká?
MĚSÍC KVĚTEM - MĚSÍC ŠKOLNÍCH ZAHRAD
nás v dalším týdnu zavedl k našemu smyslovému chodníku
a zároveň k poznání našich smyslů, poznání celého smyslového ústrojí.
Žádné komentáře:
Okomentovat