PROČ ZROVNA ZDRAVÍ?
A CO VŠECHNO ZDRAVÍ JE?
JAK TO VIDÍME MY A CO JSME SE VŠECHNO NAUČILI?
Pokud Vás to přece jen trochu zajímá, stačí jen kliknout a pokračovat ve čtení. Několik málo střípků z toho všeho tu můžete najít....
Již známý německý filozof Arthur Schopenhauer kdysi pronesl velmi "velká slova"...."Zdraví není vším, ale bez zdraví je všechno ničím." Tak málo slov a tak hodně myšlenek. :-)
A jak to u nás vypadalo?
Seznámili jsme se například s krokodýlem KROKUSEM a jeho blízkým kamarádem KULÍKEM, který se pečlivě stará o jeho chrup. Samozřejmě jsme si povídali i tom, jak máme o svůj chrup pečovat i MY. Jaké druhy zubů rozlišujeme, kolik zubů má dětský chrup a kolik chrup dospěláka. Po seznámení se správnou technikou čištění zubů, si každý z nás zuby i vyčistil. Potřebný čas nám určovaly malé přesýpací hodiny, které máme připevněné nad umyvadlem.
S KROKUSEM jsme prožili celý tematický týden, a to nejen prostřednictvím Úkolníčku pana Hlaváčka, ale i prací v učebních koutcích. Všude na nás čekala spousta práce. Některé skupiny ani vše nestihly, a proto jsme se společně zamýšleli nad tím, co je nutné vylepšit, na co si při práci dávat pozor, co by nám mohlo v dalším učebním koutku při práci pomoci.
...někdy to byla i "fuška"... vidíte? :-)
V ateliéru jsme si vyrobili nejen zuby z keramické hmoty, ale i malého krokodýla z květináče.
V rámci péče o tělo, základních hygienických pravidel, jsme si vyzkoušeli podle návodu i správně umýt ruce. Mnozí z nás objevili místa k mytí, o kterých možná ani nevěděli, nebo je minimálně zanedbávali.
Část pátečního dopoledne jsme věnovali ZDRAVÉ SVAČINĚ, připravili jsme si zeleninové a ovocné saláty. Ve skupinách jsme se nejprve domluvili na tom, co si připravíme a co potřebujeme za suroviny. Každý potom něco do salátu přinesl. Záleželo na nás, zda to bude salát zeleninový nebo ovocný. Společně jsme se pustili do práce a takhle to dopadlo. Samozřejmě jsme na "zdravou svačinu" pozvali i žáky jiných tříd, učitele i pana ředitele. Všichni naši svačinu obdivovali. Natolik nás to bavilo a ocenění potěšilo, že se brzy určitě pustíme do něčeho podobného. :-)
Také jsme obohatili i naši třídní zahrádku. Nejen, že jsme nechali naklíčit hrách, čočku a další luštěniny, ale rozhodli jsme se také pozorovat klíčení velkých bílých fazolí, které si následně také zasadíme a budeme pozorovat, jak nám rostlinka poroste. Každý z nás pečuje o tu svou.
Ale to samozřejmě neznamená, že pokud někdo ve škole zrovna není, že mu jeho fazoli nezalejeme, to bychom nebyli MY. :-) My si pomáháme, jsme týmoví hráči a né sólisté! Vždyť nám to také Dita připomíná každou chvíli. :-)
Snad i něco sklidíme.... :-)
A to jsme ani nepostřehli, co všechno jsme ještě zvládli udělat, co všechno jsme napsali, přečetli, vypočítali. Co všechno jsme se dozvěděli o rostlinách, ovoci a zelenině, hygieně, lidském těle, chrupu a dalších zajímavostech spojených se zdravým způsobem života. Dokonce jsme si společně taky zacvičili s Ditou a začali pracovat na našem tanečním vystoupením, které mnozí z Vás mohou uvidět na letní školní slavnosti, která bude v červnu. Také jsme se museli společně na mnohém dohodnout, několikrát jsme museli dojít ke kompromisu a že to nebývalo vždy snadné! :-)
CO JSME UDĚLALI PRO OSTATNÍ? PRO JEJICH ZDRAVÍ?
Podpořili jsme také projekt SRDCE DĚTEM S ČESKOU POŠTOU a přispěli jsme šestiletému Adámkovi, kterému v roce a půl zjistili autismus.
Tak tohle bylo téma ZDRAVÍ v naší učební skupině. Co myslíte? Líbilo se nám to? Bavilo nás to? No, odpověď je jasná, ne! :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat