Ačkoliv jsme opět doma, přesto se snažíme v upravené podobě pracovat na úkolech, na nichž bychom společně pracovali i ve škole. A tento týden by určitě byl v duchu STROMŮ, neboť 20. října je MEZINÁRODNÍ DEN STROMŮ. A MY každý rok na ně myslíme. Víme, že bez nich by život nebyl životem. A mnohdy je velmi důležité si takové "DROBNOSTI" uvědomit. 👍
Zapojujeme se do řady projektů, které jsou k této příležitosti realizovány. Zároveň se snažíme obohacovat své přírodní okolí, ačkoliv nás místních do ZŠ Prosperity nechodí většina, přesto nám velmi záleží i na místě, kde "svoji školu" máme. Není mám lhostejné blízké okolí, obec a blízká příroda.
Pravidelně každým rokem vysazujeme nové stromy (ačkoliv se již tolikrát našel někdo, kdo se postaral o jejich krátký život), obohacujeme naši přírodní stezku (ačkoliv na ní vydržela například lavička jen dva dny) a i přes řadu dalších potíží, komplikací a překážek se nevzdáváme a pokračujeme v tom, co jsme se rozhodli dělat. Ne nadarmo i každým rokem obhájíme titul LESNÍ TŘÍDY 2020, na což jsme patřičně hrdí! Možná tomu neuvěříte, ale v loňském školním roce se o získání titulu lesní třída pokusilo pouhých 100 tříd z celé naší republiky. Není to zrovna moc, že?! A přitom to ani nebolí, jen něco udělat pro sebe a pro přírodu kolem nás. 😔 A kdo jiný by se měl snažit více, než MY!
A JAK TO VYPADALO DOMA?
ZVLÁDLI JSME TO I TAM?
MŮŽEME BÝT NA SEBE PATŘIČNĚ HRDÍ I NADÁLE?
..na tyto i řadu dalších otázek naleznete odpověď v následujícím příspěvku...
Tak prosím, najděte chvilku a pusťte se do čtení! 😉..budeme jedině rádi.
Samozřejmé je, že i přes všechnu tu vůni stromů a výprav do přírody jsme se také museli věnovat učení a pracovat na úkolech v pracovních sešitech, učebnicích a ....
..mnohdy i s využitím "techniky"....
Prostě takhle nějak to může vypadat na stole v našich pokojíčcích. 😉
Mnozí si již našli svůj pracovně učební systém,
jak si uspořádat a naplánovat učení v průběhu celého týdne.
Někomu stále ještě více nebo méně pomáhají rodiče nebo nejbližší příbuzní. Musíme říci, že ačkoliv to není mnohdy "ONO", přesto jsme rádi, že je máme a že se nám snaží pomoci. Možná bychom byli raději, kdyby byli více rodiči než učiteli. Na druhou stranu jsou našimi učiteli po celý život. Naučili nás chodit, jíst, mluvit, zpívat písničku a říkat básničku, oblékat se, jezdit na kole, chovat se ve společnosti i v přírodě...přeci i tohle poznávání života je učení, nebo ne?!...
Někdy máme pocit, že se s námi nyní rodiče vrací do dětských let
a užívají si to teď s námi.
No, sami uvidíte... 😂
Jak jinak slavit DEN STROMŮ, než u stromů nebo na stromech ...
Jeden z úkolů byl ...
POHLED DO KORUNY STROMŮ
Měli jsme najít nějaký zajímavý strom, opřít se o jeho kmen zády a podívat se do jeho koruny.
Někteří nevydrželi a museli jej prozkoumat více zblízka. 👍 A když už nám bylo nabídnuto pokochat se jeho krásou, nemohli jsme jinak než splnit rovnou další úkol a tím bylo JEHO OBJETÍ. Dalším úkolem bylo podívat se na sestřih dokumentu o experimentu, kdy nainstalovali fotoaparát s kamerou na jeden strom po dobu jednoho roku a cílem bylo sledovat, kdo všechno se u stromu objeví. Zaměřit jsme se měli především na návštěvníky a zapsat ty, které jsme poznali. Pokud tě/Vás tento úkol zaujal, můžeš si jej vyzkoušet také. Úkol NÁVŠTĚVNÍCI je tu pro TEBE/VÁS! 😉 ..stačí rozkliknout a můžeš se do něj pustit... STROM A JEHO NÁVŠTĚVNÍCI Pokud někdo našel chvilku mohl se pustit i do dobrovolného úkolu a tím bylo pokusit se navrhnout DŮM V KORUNÁCH STROMŮ. Nejprve jsme měli možnost prohlédnout si galerii takových staveb a následně se z nás stali architekti. A takhle nějak to dopadlo... Tady se můžete podívat na prezentaci takové stavby a případně se pak s doplňujícími otázkami obrátit na samotnou autorku tohoto projektu. 😉 |
Posledním úkolem souvisejícím se stromy bylo po shlédnutí krátkého příspěvku na ČT EDU, natočit krátkou VIDEOPREZENTACI O STROMU pro ostatní.
LISTNATÉ STROMY: ČÁSTI STROMU, EKOSYSTÉM
A takhle nějak si s tím někteří z nás poradili... 👍
A jaké byly další úkoly?
Na čem jsme pracovali?
Při zpracování učiva 5. ročníku, které spočívalo v poznávání sousedních států, jsme se vypravili jako zahraniční redaktoři na průzkum některých států a připravili jsme si krátký televizní vstup.
4. ročník při bližším zkoumání České republiky se zaměřil na podnebí a počasí.
Měli jsme například zjistit:
-jaký je mezi podnebím a počasím rozdíl
-jak je to s konkrétní oblastí, regionem, kde žijeme
-jaká bude předpověď počasí na další den a to na základě zhlédnutí předpovědi počasí v televizi a danou předpověď potvrdit svou vlastní kontrolou následující den pomocí venkovního teploměru
I tady byla možnost využití nabízeného dobrovolného úkolu. Měli jsme si představit, že jsme tzv. "rosničkou" v televizi právě MY a natočit krátký vstup ve formě videozáznamu nebo zvukové zprávy. Podstata úkolu spočívala v tom, abychom ostatním předali zjištěné informace z učebnice o tom, jak poznáme, že bude venku pršet.
Tak tady se to jedna z "ROSNIČEK" pokusila... 😉👍
|
Samozřejmě jsme nemohli zapomenout ani na individuální čtení. Kdy jsme neměli zapomenout přečtenou knihu následně zaznamenat do svého DENÍKU ČTENÁŘE...
Někteří dokonce zvládají číst knihu za knihou a....
...dokonce s námi sdílejí hádankou, co jim dorazilo do poštovní schránky.
A věřte nebo ne, nakonec to byl další díl POSEROUTKY. 😇😆
Jiní se chopili dokonce dalšího dobrovolného úkolu ...
...a tím bylo připravit si ke čtení teplý punč na zahřátí podle instrukcí na:
Tak kdyby jste měli také chuť, můžete se o jeho přípravu pokusit také. 👍😉
Při práci se ČTENÍM S POROZUMĚNÍM jsme se seznámili
s Jiříkem a Anežkou nebo myšákem Hubertem.
Zmínit musíme i průběžné plnění zážitků a výprav z DENÍKU POZNÁNÍ.
Vzhledem k tomu, že nyní máme tak trochu omezené možnosti v cestování a pohybu jako takovém, přesto můžeme tam, kde najdeme možná i to, co by nás některé ani zdaleka nikdy nenapadlo...
-sami sebe a své blízké..
-ticho a svobodu...
-klid a snad i čistou a voňavou přírodu...
-ZÁŽITEK a POZNÁNÍ...
-radost, smích a sblížení...
A co třeba vyválet se v listí?
..nebo si jen tak vylézt na posed..
..postavit si podzimního GLOUBÁKA...
...a co třeba vytvořit paletu barev podzimu...
..a co si třeba PODZIM zavařit?...
Některé poznatky je nutné průběžně zaznamenávat....👍
A co se třeba proběhnout "JEN TAK" po poli?
Není to zážitek?
Dovolme si ho!!! 👍😉😇😅
A co se třeba jen tak rozhlédnout kolem sebe?
Ještě pořád máte pocit, že nám není při tom krásně? 😇
Nemusíme chodit ven, zažít něco můžeme i doma... 😊
...neboť vydlabat dýni je někdy taky pěkný zážitek!
A když už máme vydlabáno, co třeba DÝŇOVOU POLÍVKU? 👍
Takhle nějak to může všechno začít....
A pokud chcete vidět pracovní postup v praxi. Tady je! 😇😅
No a teď už stačí jenom ochutnat! DOBROU CHUŤ!
Doufáme, že jste si pochutnali i na celém našem dalším příspěvku, kdy se Vám snažíme přiblížit, jak to vypadá v současné době U NÁS DOMA! Kde se nyní nachází naše školní prostředí.
Každý se s tím snažíme vypořádat po svém....
Každému se daří jinak...
Každému se stýská jinak...
Každý žije ten svůj příběh...
A jsme všichni rádi za to, že některé okamžiky tohoto příběhu máme možnost žít i spolu!
Nádherné Dito 🙂🙂🙂❤️❤️
OdpovědětVymazat