úterý 27. listopadu 2018

PUTOVÁNÍ JABLKEM - aneb Setkání s červem Čendou

Nedávno jsme se při PUTOVÁNÍ JABLKEM setkali s červem Čendou a musíme uznat, že jsme si to všechno náležitě užili. :-)

CO VŠECHNO NÁS CESTOU POTKALO?
CO JSME SPOLEČNĚ DĚLALI?
CO JSME SE NOVÉHO NAUČILI?
a
JAK DOPADLA PODZIMNÍ SNÍDANĚ S VŮNÍ JABLEK?


Tak o tom všem VÁM nyní dáváme vědět... :-)

Při hodině ETICKÉ VÝCHOVY jsme se pouštěli do tvorby vlastního jablka, které vypovídalo o nás samotných, a to v podobě kresby a pětilístku.


Ve chvíli, kdy probíhala TŘÍDNÍ GALERIE se někteří pouštěli do tvorby třídního stromu, na který jsme potom svá jablka připevnili. Každý si vybral své místo, kde chce své jablko mít, přečetl ostatním svůj pětilístek a zdůvodnil výběr svého místa. 



Takhle nějak to nakonec dopadlo. A kde jsme vzali všechny ty listy? Jednoduše! Jednalo se o listy z našich ČTENÁŘSKÝCH METRŮ. Součástí ÚKOLNÍČKU PANA HLAVÁČKA bylo nasbírat tolik listů, kolik každý za tento týden přečetl stránek ve své rozečtené knize.



...to byla hromado, co? JSME VELKÝMI ČTENÁŘI A JSME NA TO PYŠNÍ!
:-)


Každé ráno začínáme ranním úkolem. Přijdeme ráno do třídy, kde na nás čeká zadání úkolu. Připravíme se na vyučování a pouštíme se průběžně, každý podle toho, kdy do třídy přijde, do jeho plnění. Většinou se jedná o skupinovou práci, kdy potřebuje i ostatní. Neboť, jak se říká: "...Více hlav, víc ví!" :-)



Při společné práci jsme řešili různé slovní šifry a tajenky, četli jsme příběh o zeleném jablíčku a objasňovali jeho pocity. Jak se cítí a proč? Jak bych se cítil/a já a proč? Co by se muselo stát, aby se situace změnila? Bylo pro nás velmi podnětné vnímat a přemýšlet o názorech ostatních spolužáků. Mnozí nás svými slovy překvapili.




 Na řadu přišlo i počítání a řešení různých logických úloh. Někteří z nás dokonce vyrazili na cestu do sadu vlakem nebo autobusem. :-)


 Po samostatné práci svá řešení máme vždy možnost sdílet ve dvojici a společně si zdůvodňovat a objasňovat řešení konkrétních úloh....


...nebo řešíme společně úlohy u tabule.


 V pátečním ranním kruhu jsme měli možnost prohlédnout si Asijskou hrušku Nashi. I tohle u nás roste na zahradách. :-)


Po pátečním kruhu jsme pokračovali společnou podzimní snídaní s vůní jablka. Každý z nás přinesl něco dobrého, co se připravuje z jablek. Většinou se jednalo o to, co má každý z nás nejraději, aby se o své dobroty podělil s ostatními. Pro mnohé bylo na druhou stranu nepochopitelné, jak je možné, že když to chutná mně, tak druhým to chutnat nemusí. :-(
Vypořádat se s touto skutečností bývá mnohdy těžké.






Součástí společné snídaně bylo i vzájemné sdílení ÚKOLNÍČKU PANA HLAVÁČKA, který se nazýval VEČÍREK VE DVOU. A jaký byl VEČÍREK VE DVOU? Celý týden každý prožíval večírek se svou rozečtenou knihou. Sdíleli jsme své čtenářské zážitky a vzájemně si konkrétní knihy doporučovali ke čtení.








Po vzájemném sdílení v rámci skupin jsme zatoužili vědět i o knihách, kterou jsou jinde, proto jsme museli vyrazit po snídani "do ulic" a prohlédnout si knihy ostatních. Začala tím naše návštěva KNIŽNÍ GALERIE.









Následovala třídní akce JABLKO ROKU 2018. Každý měl někde vyhledat to "nej" jablko ve svém okolí. Ať na zahradě, v blízkosti domu nebo u souseda :-), ale i v obchodě.

Obdrželi jsme jednu barevnou samolepku, jako jeden hlas a začalo velké hlasování. Do akce JABLKO ROKU 2018 se zapojili i ostatní z jiných tříd.






A JAK JE MOŽNÉ, ŽE ZROVNA MÉ JABLKO NEDOSTALO NEJVÍCE HLASŮ?
Možná je to podobné jako s naší chutí. Ne každý jablečný závin chutná všem. Ne každému se líbí to, co nám. Musíme to respektovat. A vždy jen reflektovat své vlastní aktivní zapojení, úmysl, a to, co to dává nám samotným, neboť i to je stejně důležité jako vítězství JABLKA ROKU 2018.

Ale tohle mnohdy nedokážou ani "dospěláci", tak proč MY ano?! 
Učíme se to! A to je přeci nejpodstatnější, ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat